Tråkiga sommarlov

Hajsan!

Nu är det första sommarlov veckan och det är urtrist. Jag vet inte vad jag ska göra. Finns det någon som har något tipps kanske? Sitta vid datorn gör man bara på kvällarna annars är jag rädd att jag ska bli dator beroende. Läsa gör jag ju men det kan man inte göra hela tiden, då blir det tråkigt. Spela gör jag med men de går inte hellar att göra jämt. Det är dåligt väder så man kan varken sola eller bada. Aja tids nog så ska nog solen lyckas tränga sig igenom de tjocka molnen.

Idag har jag inte gjort något alls. Bara såsat bort hela dagen. Var uppe lite länge igår så vaknade ett. Sen har jag bara läst en tråkig bok. Behöver inte berätta vad den hette för du som läser vet redan det. Sen har jag spelat och ätit såklart.

Jag saknar Emil. Hans jädra kompis David har kommit och typ hälsat på han och kommer vara där i tre veckor och då sitter inte Emil vid datorn. Men sms:a kan jag. Fick 1000 gratis sms idag så är bara att mess bobma mig om ni vill.

Haj då!


Mitt i natta

Hej!

Nu sitter jag och skriver här mitt i natten. Jag pratar med Emil på skype. Jag kanske borde skriva här att vi är inte ihop längre men vi är bra vänner i alla fall.

Sommarlovet har precis börjat och det känns inte som sommarlov. Det regnar och är ruggigt och kallt. Men men någon gång ska väl sommaren komma i alla fall.

Jag har bestämt mig för att jag ska läsa ut en bok idag. Mer än ögat ser. Faktiskt en riktigt bra bok tycker jag. Handlar om en tjej som kan se oknytt.

Nu ska jag nog sova. Det här blev ett kort inlägg men inte gör väl de något för jag skriver mer en annan dag.
Hejsvejs så länge!


Nu var det länge sedan...

Tjo på ER!

Riktigt riktigt länge sedan jag skrev på det här stället nu, men nu har Olivius börjat skriva igen så då fick jag också lust.
Dagen har varit tråkig och jag har varit irriterad och små sur. Bara för att Julle skaffat en pojkvän som dessutom går i vår klass behöver hon väl inte glömma sina vänner eller ? Det tycker i alla fall inte jag. Aja i skolan städade vi ur skåpen och så. Blev mycket tungt att bära hem alla saker men det gick det med. Vi fick sluta tidigt så då gick jag hem. Så komer man hem och ser att mammas bil redan är hemma. Mamma hade typ ramlat i trappen i natt så hon kan nästan inte gå nu.

Sen åkte moppe ut till hunken, var där det var ganska tråkigt och åkte hem igen.

Nu är det snart sommarlov. Ha det gött tills dess så kanske vi ses!


RSS 2.0